
Test: Rock Machine Blizz TRL 70, všestranný pevňák?
Oblíbenost pevných trailových kol je nevídaná a ani Rock Machine nezaváhal a ve své nabídce přináší několik variací tohoto kola. Do našeho testu se dostal nejdražší a nejlépe vybavený. O tom, jak si vedl a co od něj můžete očekávat, už více v testu.
Specifikace
Jak jsem již zmiňoval v úvodu, jedná se o nejdražší a nejlépe vybavený model z nabídky pevných trailových kol Rock Machine. Určitě se zde projeví sto lidí, sto chutí, ale za mě je výběr komponent víc než promyšlený. Dobře fungující vidlice DVO D3 o zdvihu 140 mm s osvědčeným jedenáctirychlostním Deore je skvělá varianta pro takové kolo. Ani brzdy nejsou zvoleny špatně, na první pohled zde sice vidíme levně vyhlížející páky, ale ve spolupráci s čtyřpístovými třmeny fungují dostatečně, a pokud v budoucnu budeme chtít upgrade, stačí pouze vyměnit páky. Zbytek osazení v kombinaci WTB a Shimana je standardně funkční, ale k dílčím komponentům se ještě dostaneme.

Geometrie
Položená hlava, postavený sedlový úhel a velký reach, tak bychom mohli popsat Blizze. Progresivní trail bike, který vás bude nutit mít váhu nad předním kolem, tak jak je u moderní “forward” geometrie zvykem.
Proč pevňák?
První argument je rozhodně cena. Takhle vybavené kolo připravené na traily za 42990 Kč je jedním z důvodů proč nekoupit celoodpružené kolo, které by bylo za stejnou cenu mnohem hůře vybavené. Také údržba bude na tomto kole mnohem levnější, díky tomu, že se nemusíme starat o pohyblivé části zadní stavby a samotný tlumič. Další využití pro někoho může být zimák, protože žádné čepy a minimum ložisek jsou ideální do špatného počasí. Co když ale chci rychle vyhlížející trail bike, na kterém sjedu nejtěžší traily v okolí a zároveň si dám švih s XC chrty? To napadlo mě, a tak jsem Blizze otestoval ve dvou různých modifikacích. V konfiguraci původní, tak jak vám přijde, a pak osazený delším představcem a rychlým obutím. Níže rozeberu, jak to dopadlo.Trailová verze
Ve trailové verzi nám Rock Machine nabízí nekompromisní obutí od WTB, a to v šířce 2,6” předek a 2,5” zadek, bohužel zde není příprava na bezduše a já se ptám proč? V dnešní době, a navíc na trailovém kole. Bohužel první, co budete muset udělat, je vyhodit duše, nalepit pásku a dát ventilky, rutina, která je naprosto zbytečná, přitom kolo na duších nebude fungovat tak dobře, zvlášť u pevňáku, kde je nutnost foukat nízké tlaky. Dále je na kole extrémně krátký představec, 35 mm, za mě bohužel, je to trailové kolo a kvůli takto krátkému představci je spousta techničtějších výjezdů nejetelná, určitě by se tu lépe vyjímal aspoň 50 mm dlouhý představec, který by v kombinaci s 760 mm řidítky byl, aspoň za mě, mnohem příjemnější, pokud tedy chcete kolo používat více univerzálně. Celé kolo je sestaveno spíše na jízdu z kopce dolů, a to ideálně z prudkého kopce, protože kvůli těžkému obutí a duším na placatějších trailech kolo moc nejede.Ale abych jen nehanil - ve chvíli, kdy se trail obrátí prudce směrem dolů, začíná zábava. Ideálně pokud se nejedná o rychlý sjezd, ale technický. S kolem se dá krásně pracovat a díky položenému hlavovému úhlu a vysokému krátkému kokpitu sjedete vše, stačí kolo namířit. Samozřejmě ve chvíli, kdy začnete zrychlovat, zjistíte, že máte málo zdvihu a vzadu vám chybí odpružení, nezastaví vás tak geometrie, ale absence zdvihu. Na co je třeba si ještě zvyknout, nebo co by šlo za mě určitě z kola dolů jako první, jsou pláště od WTB. Bohužel si nemůžu zvyknout na jejich nepředvídatelnost a absenci gripu. Také bych si zde uměl představit o něco rychlejší obutí i v čistě trailově pojaté verzi. I když máte u použitých WTB slušný objem, stejně nemůžete vozit moc nízké tlaky, protože v důsledku toho, že jsou uvnitř plášťů duše, tak budete sbírat jeden defekt za druhým. I přesto vše, jsme si s kolem užili několik technicky těžkých trailů, nikde nezaváhalo a projev byl příjemný. Dost by mě zajímalo, jak by se kolo chovalo, kdybych si ho obul a více přizpůsobil svému stylu jízdy, jak jsem zmiňoval výše.
Univerzál?
Co mi ale nedalo spát, bylo zkusit kolo přestavět na rychlý trail bike. Vzal jsem tak doma XC pláště, dopředu dal Pirelli Scorpion 2,4” a dozadu Rekon Race 2,35”. 35milimetrový představec jsem vyměnil za šedesátku, dal řidítka nízko a vyměnil sedlo za tvrdší a sportovnější. Vypadá to dobře! Hned jsem vyrazil to vyzkoušet, první zjištění, je to prostě hliník. Klasika, když sednete z karbonového XC na hliníkový rám, budete překvapeni tím, jak to drncá. Jelikož teď vzadu nemám 2,5” plášť, ale jen 2,35” a stále na duši, tak rozbité polní cesty, kde bylo třeba založit a jet, dávaly dost zabrat mým zádům. Jakmile se cesta obrátila z kopce dolů, tak ale kolo neskutečně zrychlilo a byla s ním zábava jezdit i placaté traily. Obratnost, akcelerace, nic mu nechybělo. Pouze jedno by vás mohlo mrzet, nejde zamykat vidlice. I když máte možnost přitvrdit točítkem na vidlici, tak to jde tak ztuha, že se vám to ani nechce řešit. Přes to všechno jde kolo použít jako univerzál a určitě si s ním užijete mnoho zábavy. Řešení by také byly dvě sady kol a měnit dle potřeby.
Závěr
Ideální řešení pro toto kolo by byl střed mezi výše zmíněnými verzemi. Použít lehčí trailové pláště o menší šířce, dát na něj delší představec a užívat si rychlosti kola, které vás ale nenechá ve štychu, ani když budete chtít jezdit těžké traily v okolí. To je ale pouze můj subjektivní názor a věřím tomu, že se mezi vámi najdou tací, kterým bude nekompromisní enduro osazení vyhovovat. Bez diskuze se jedná o líbivě vyhlížející kolo, které vám pochválí nejeden kamarád, a také barevná kombinace se Rock Machinu povedla. Jen tak dál!Odkaz na stránky výrobce a model Rock Machine Blizz TRL 70.
Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře