
Trance X Advanced E+ první karbonový e-bike od Giantu
U Giantu pro rok 2022 s novinkami nešetří a tady pro vás máme další z nich, tentokrát ze segmentu elektrokol.
Ať se to někomu líbí nebo ne, oblast elektrokol prochází progresivním vývojem a každý rok můžeme vidět, že výrobci přicházejí s inovacemi v tomto odvětví cyklistiky. Ani Giant není výjimkou a představuje nový Trance X Advanced E+. Už na základě “Advanced” můžeme odvodit, že základ tohoto kola bude karbon, ale tím výčet novinek nekončí.
Na co se můžeme těšit
U Giantu měli jasno, čeho chtějí dosáhnout. Nízká hmotnost, dobrá ergonomie ovládání a co nejlepší ovladatelnost kola. Jak se jim toho podařilo dosáhnout?Jak už bylo zmíněno v úvodu. Nový celokarbonový rám, včetně zadní stavby a horního vahadla, vychází z velice povedeného modelu Trance X. Ani zde nechybí Flip Chip pro změnu geometrie, kterou zvolíte na základě terénu, kterým pojedete. Samozřejmostí je odpružení Maestro při zdvihu zadní stavby 140 milimetrů a vidlice 150 milimetrů.

Další novinkou je nový motor SyncDrive Yamaha, který nabídne 85 Nm při menších rozměrech a také váze, která se zastavila na 2,7 kilogramu. U Yamahy se také snažili o co největší redukci hlučnosti motoru, až test ukáže, jak se jim to podařilo.
Tím u motoru nekončíme, dále motor využívá takzvaného Smart Assist, který na základě šesti senzorů vyhodnocuje, kolik hnací síly zrovna potřebujete pro co nejlepší efektivitu jízdy. Yamaha také slibuje v podstatě okamžitou reakci při šlápnutí do pedálu a nastavení dopomoci až do nejvýkonnějšího módu, který nám nabídne 85 Nm a 400 procent poměru podpory.
Ridecontrol Ergo 3
Giant zde využil upraveného systému k ovládání elektropohonu. Úkol zněl jasně, co možná nejčistší a nejergonomičtější provedení. Sami se podívejte, jak se to Giantu povedlo. Ovládání je integrováno do gripů, které můžete mít jak na levé, tak na pravé straně. Zároveň můžete přidat druhé ovládání a mít jej tak po obou stranách. K tomuto ovládání se váže aplikace, kde můžete nakonfigurovat své vlastní nastavení tlačítek.Ridecontrol Go
Kompletní integrace multifunkčního ovládání do horní rámové trubky. Najdeme zde zapínací a vypínací tlačítko elektropohonu, indikaci stavu baterie a také režimu dopomoci. Giant se tak vyvaroval použití nevzhledného displeje na řidítkách.Trance X Advanced E+2
Hůře vybavený ze dvou modelů bude k dostání za cenu 172 999 Kč. Důraz zde byl kladen na fungující komponenty, u odpružení Fox 36 s grip patronou a Fox DPS, oboje řady Performance s třemi pozicemi nastavení tuhosti. Kokpit je celý v režii Giantu, řidítka o průměru 35 milimetrů, gripy s integrovaným ovládání elektropohonu a sedlo Giant Romero. Také teleskopickou sedlovku zde najdeme Giant, a to různého zdvihu na základě velikosti (S:125, M:150, L/XL:170). Pohon je v režii Shimana, řazení a měnič SLX, kazeta řady Deore, brzdy čtyřpístkové Deore s 203milimetrovými kotouči a základnějšími pákami. Zapletená kola od Giantu s náboji Shimano. Obutí zvoleno celkem nekompromisně - Maxxis Assegai v rozměru 29x2,6 v provedení EXO a směs 3C MaxTerra, vzadu Dissector o stejném rozměru, ale ve verzi EXO+, která je odolnější proti defektu, směs také 3C. Samozřejmě, jak je zvykem u Giantu, nechybí zde příprava na bezdušový systém.
Trance X Advanced E+1
Dražší model se od svého levnějšího bratříčka moc neliší, ani cena není moc rozdílná. Aktuálně nejlepší model koupíte za 196 999 Kč. Ale i tak se tento model posouvá o něco výše použitými komponenty. Hlavní změnou je odpružení, je zde použita řada Fox Factory, která využívá elektronicky řízený systém Fox Live Valve. Další změna je zde v řazení, to je kompletně v řadě XT, také na brzdách si tento model polepšil a jsou zde použity čtyřpístkové třmeny XT v kombinaci s pákami Deore, které jsou vyšší řady než u předešlého modelu. Ráfky zůstávají stejné, ale u nábojů máme zlepšení, a to opět na řadu XT. Obutí zůstává stejné od Maxxisu.
Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře