Trance X Advanced E+ první karbonový e-bike od Giantu

U Giantu pro rok 2022 s novinkami nešetří a tady pro vás máme další z nich, tentokrát ze segmentu elektrokol.

Ať se to někomu líbí nebo ne, oblast elektrokol prochází progresivním vývojem a každý rok můžeme vidět, že výrobci přicházejí s inovacemi v tomto odvětví cyklistiky. Ani Giant není výjimkou a představuje nový Trance X Advanced E+. Už na základě “Advanced” můžeme odvodit, že základ tohoto kola bude karbon, ale tím výčet novinek nekončí.

Zábava do kopce i z kopce

Na co se můžeme těšit

U Giantu měli jasno, čeho chtějí dosáhnout. Nízká hmotnost, dobrá ergonomie ovládání a co nejlepší ovladatelnost kola. Jak se jim toho podařilo dosáhnout?
Jak už bylo zmíněno v úvodu. Nový celokarbonový rám, včetně zadní stavby a horního vahadla, vychází z velice povedeného modelu Trance X. Ani zde nechybí Flip Chip pro změnu geometrie, kterou zvolíte na základě terénu, kterým pojedete. Samozřejmostí je odpružení Maestro při zdvihu zadní stavby 140 milimetrů a vidlice 150 milimetrů.

Přehled geometrií napříč velikostmi.
Další novinkou je nový motor SyncDrive Yamaha, který nabídne 85 Nm při menších rozměrech a také váze, která se zastavila na 2,7 kilogramu. U Yamahy se také snažili o co největší redukci hlučnosti motoru, až test ukáže, jak se jim to podařilo.

Motor je opravdu malý a perfektně integrovaný do rámuFlip Chip a Fox Live Valve

Tím u motoru nekončíme, dále motor využívá takzvaného Smart Assist, který na základě šesti senzorů vyhodnocuje, kolik hnací síly zrovna potřebujete pro co nejlepší efektivitu jízdy. Yamaha také slibuje v podstatě okamžitou reakci při šlápnutí do pedálu a nastavení dopomoci až do nejvýkonnějšího módu, který nám nabídne 85 Nm a 400 procent poměru podpory.

Nechybí spodní ochrana motoruMinimalistické a komfortní ovládání

Ridecontrol Ergo 3

Giant zde využil upraveného systému k ovládání elektropohonu. Úkol zněl jasně, co možná nejčistší a nejergonomičtější provedení. Sami se podívejte, jak se to Giantu povedlo. Ovládání je integrováno do gripů, které můžete mít jak na levé, tak na pravé straně. Zároveň můžete přidat druhé ovládání a mít jej tak po obou stranách. K tomuto ovládání se váže aplikace, kde můžete nakonfigurovat své vlastní nastavení tlačítek.

Minimalistické a komfortní ovládáníIntegrace multifunkčního ovládání do horní rámové trubky

Ridecontrol Go

Kompletní integrace multifunkčního ovládání do horní rámové trubky. Najdeme zde zapínací a vypínací tlačítko elektropohonu, indikaci stavu baterie a také režimu dopomoci. Giant se tak vyvaroval použití nevzhledného displeje na řidítkách.

Trance X Advanced E+2

Hůře vybavený ze dvou modelů bude k dostání za cenu 172 999 Kč. Důraz zde byl kladen na fungující komponenty, u odpružení Fox 36 s grip patronou a Fox DPS, oboje řady Performance s třemi pozicemi nastavení tuhosti. Kokpit je celý v režii Giantu, řidítka o průměru 35 milimetrů, gripy s integrovaným ovládání elektropohonu a sedlo Giant Romero. Také teleskopickou sedlovku zde najdeme Giant, a to různého zdvihu na základě velikosti (S:125, M:150, L/XL:170). Pohon je v režii Shimana, řazení a měnič SLX, kazeta řady Deore, brzdy čtyřpístkové Deore s 203milimetrovými kotouči a základnějšími pákami. Zapletená kola od Giantu s náboji Shimano. Obutí zvoleno celkem nekompromisně - Maxxis Assegai v rozměru 29x2,6 v provedení EXO a směs 3C MaxTerra, vzadu Dissector o stejném rozměru, ale ve verzi EXO+, která je odolnější proti defektu, směs také 3C. Samozřejmě, jak je zvykem u Giantu, nechybí zde příprava na bezdušový systém.

Model E+2, který dostal nádhernou perleťovou barvu

Trance X Advanced E+1

Dražší model se od svého levnějšího bratříčka moc neliší, ani cena není moc rozdílná. Aktuálně nejlepší model koupíte za 196 999 Kč. Ale i tak se tento model posouvá o něco výše použitými komponenty. Hlavní změnou je odpružení, je zde použita řada Fox Factory, která využívá elektronicky řízený systém Fox Live Valve. Další změna je zde v řazení, to je kompletně v řadě XT, také na brzdách si tento model polepšil a jsou zde použity čtyřpístkové třmeny XT v kombinaci s pákami Deore, které jsou vyšší řady než u předešlého modelu. Ráfky zůstávají stejné, ale u nábojů máme zlepšení, a to opět na řadu XT. Obutí zůstává stejné od Maxxisu.

Nejvyšší dostupný model nabitý technologiemi

Závěr

Giant přišel s krásnými karbonovými modely a my se jen můžeme těšit, až se nám dostanou do testu. Hliníkového bratříčka už jsme v rukou měli a na jeho test se můžete podívat pod tímto odkazem na našem webu. Nové karbonové modely Trance X Advanced E+ najdete na stránkách Giant bicycles.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá
Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá
Podobné články
Nový Kellys Theos F60 820Wh: nezastavitelná síla
Kellys představil vylepšený model e-biku ze své nejvyšší řady. Theos F60 dostal pro letošek větší baterii a několik dalších vylepšení. Pojďme se na ně podívat.
Unboxing: Orbea URRUN 30 - méně elektro, více kolo
Říká se, že není nad eleganci a univerzálnost hardtailu. Co se však stane, pokud jej doplníme elektromotorem? Zdvojnásobí se tyto vlastnosti? Podívejme se na to.
Představení: Sady SRAM 90 a 70 – nová generace mechanického řazení
Už jsou to dva roky, co byly představeny revoluční elektronické sady SRAM Transmission, které značně zatřásly světem horských kol. Přišel však den, kdy budou jásat všichni odpůrci elektroniky.
keyboard_arrow_up