
Unboxing: Giant Reign 29” 2 - Maestro krotitel
Už více než deset let zaujímá model Reign svoji pevnou pozici v nabídce Giantu pro oblast enduro biků. Reign prošel řadou vývojových změn, ať už z pohledu kol, která pod sebou roztáčel či roztáčí, použitého materiálu, nebo samozřejmě i z pohledu geometrie.
Ať už pod sebou v minulosti roztáčel kola o průměru 26”, 27,5”, nebo v poslední době kola o průměru 29”, o odpružení staral Fox, nebo RockShox, a ať měl hlavový úhel jakýkoli, Reign vždy patřil mezi enduro biky, se kterými se muselo počítat.Specifikace

Unboxing
Vždy nás tak nějak pro zábavu zajímá, jaká země bude napsána na krabici. Jednou je to Čína, potom zase Indonésie a jindy zase jiná země. Tipli byste si, jaká země je na krabici Giant? No jasně, je to Tchaj-wan, kde byl Giant v roce 1972 založen. Ano, v roce 1972, což je letos již úctyhodných 50 let. Jen si představte to množství kol, které musel Giant vyprodukovat. A kolik endorfinů tato kola pomohla vyplavit. Skvělá představa.
Geometrie
Jak je z tabulky geometrie patrné, Reign se nabízí ve čtyřech velikostech, a to S, M, L a XL, pro jezdce s postavami o výšce v rozpětí 163 - 198 cm. Samozřejmě ale nikdo neříká, že na kolo nemohou sednout bikeři kteří mají 162 cm, nebo naopak 200 cm.
Osazení kola
Zaběhnutému stereotypu se nevyhnu ani v případě tohoto unboxingu, takže nejprve se podíváme na pěkně lakovaný, blyštivý rám s minimalistickými sváry. Ten je vyroben ze slitiny 6011, která dle slov Giantu poskytuje ve své třídě nejlepší poměr hmotnosti a pevnosti. Nepodařilo se nám najít přesnou specifikaci této slitiny, no v minulosti se tato slitina používala mj. i pro výrobu závodních bikrosových ráfků, na které jsou kladeny vysoké nároky, takže lze předpokládat, že je to spolehlivý materiál. Každopádně je pravdou, že rámy z této slitiny jsou opravdu lehké.Elegantní a minimalistická, avšak účelová ochrana spodní rámové trubkyKaždopádně zavěšení zadního trojúhelníku, nebo chcete-li zadní stavby, zůstává věrné systému Maestro s karbonovým vahadlem a ve spolupráci s tlumičem RockShox Deluxe Select+ nabízí 146 mm zdvihu. U tohoto biku, který je předurčen do drsných podmínek, nechybí samozřejmě ani pevné boostové osy, vzadu o rozměru 12 x 148 mm, vpředu pak o rozměru 15 x 110 mm. Je potřeba připomínat takovou samozřejmost, jakou je vnitřní vedení? Asi netřeba. Co však za pozornost určitě stojí, je elegantní a minimalistická, avšak účelová ochrana spodní rámové trubky, stejně tak řetězové vzpěry. Když už jsem vzpomenul tlumič, je nutno doplnit, že jde o vzduchový tlumič se vzduchovou patronou Debon Air, u kterého nechybí možnost uzamčení nebo regulace odskoku. A taky je nutno doplnit, nebo spíš zmínit vidlici, ta je na tomto kole stejně jako tlumič od RockShox, konkrétně je to vidlice Yari RC se zdvihem 170 mm a offsetem 42 mm opět s patronou DebonAir. Vzduchová patrona DebonAir, u které došlo k posunu pístku a následné změně poměru pozitivní a negativní komory ve prospěch té pozitivní, nebyla vždy součástí vidlice Yari, avšak pokud máte některou ze starších generací této vidlice, lze tuto vzduchovou patronu dokoupit a starší vidlici „vytunit”. A proč to dělat? Vzduchová patrona DebonAir zajišťuje setrvání vidlice ve vyšším zdvihu, rozhodně ne na úkor citlivosti, navíc zajišťuje i lineární chod. Od tlumiče a vidlice se podívejme na pohon a řazení. Sami jste si mohli ve specifikacích všimnout, že základem je řada SLX od Shimana, takže jen pro připomínku, SLX jsou taky kliky, přehazovačka i řazení. Kliky jsou dlouhé v závislosti na velikosti kola, pro vel. S jsou to kliky o délce 165 mm, pro zbylé velikosti kliky o délce 170 mm. Ať už na kratších, nebo na delších, vždy na nich najdete převodník s 32 zuby, nechybí ani vodítko řetězu, a tento roztáčí řetěz KMC X-12, resp. kazetu Deore s rozsahem 10-51 zubů. Je téměř jasné, že na tomto biku je to dvanáctirychlostní kazeta, a logicky tak i dvanáctirychlostní řazení.


Poslední kusy 2021 a modely 2022 zase o něco dražší
Za cenu 76 999 Kč je tento bike velmi zajímavým zbožím, které určitě nejednomu bikerovi skončí při výběru nového biku v hledáčku. Při troše štěstí ještě na nějaký kousek narazíte, pokud ale ne a přece jen máte na toto kolo spadeno, můžete (pokud bude) sáhnout po modelu pro rok 2022, u kterého si ale už připlatíte, a to dokonce 87 999 Kč, což je cca o 14 % více.Všem je jasné, že o kola je doslova pranice a už jsem zmínil, že tento bike si velmi rychle našel svého majitele, proto ho už v nabídce našeho e-shopu nenajdete. Najdete tam však spoustu dalších, nejen celoodpružených kol. Více informací na tomto odkazu.
Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře