
Unboxing: MARIN El Roy – ultimátní ocelový allmountain
MARIN El Roy je ocelový hardtail, který kalifornský výrobce řadí do kategorie enduro/all mountain. Jak Marin uvádí, jde o ultimátní agresivní stroj, který vás dostane na vrchol a pak září na cestě dolů.
Enduro geometrie je patrná na první pohled – hodně předkopnutá vidlice, dlouhý reach, 140 mm zdvih, nízko položené těžiště. Zaujmout může, že se jedná o 29“ kolo, které se vyrábí jen ve dvou velikostech – regular a grande. Ty se kromě rozměrů rámu liší i zdvihem teleskopické sedlovky.Specifikace
- Rám: Series 3 Double Butted and Formed CrMo tubing, Integrated Drop-In Headset, External Rear Derailleur and Brake Housing, Internal Dropper Post Routing, 148x12mm Boost Rear Spacing, Post Mount Brake Mounts
- Vidlice: Marzocchi Z1, 140mm Travel, EVOL Air Spring, GRIP Damper w/ Sweep Adjust, Kabolt 110 Axle, 44mm Offset
- Ráfky: Marin, Double Wall Alloy, 29mm Inner, Welded Joint, Disc Specific, 32H, Tubeless Compatible
- Zadní náboj: Shimano HB-MT410B, 148x12mm, Disc, Microspline Freehub Body
- Přední náboj: Shimano HF-MT410B, 110x15 mm, Disc
- Špice: 14g Black Stainless Steel
- Pláště: Maxxis Assegai 29x2,5", MAXX GRIP, Double Down, Tubeless Compatible
- Přehazovačka: Shimano Deore SGS, Shadow Plus, Direct Attachment, 12-Speed
- Řadicí páčky: Shimano Deore, 12-Speed, SL-7100R
- Kliky: FSA Comet, Modular 1x, 32T Direct Mount Chainring, MegaTooth Technology, Boost Spacing
- Středové složení: External Sealed Cartridge Bearing
- Řetěz: KMC X-12 Silver and Black
- Kazeta: Shimano, Deore 12-Speed, 10-51T
- Přední brzda: Shimano BR-MT420, 4-Piston Hydraulic Disc Brake, 203mm Rotor
- Zadní brzdy: Shimano BR-MT420, 4-Piston Hydraulic Disc Brake, 180mm Rotor
- Brzdové páky: Shimano BL-M4100 Hydraulic Lever, I-Spec EV Compatible
- Řidítka: Marin Mini-Riser, 6061 Double Butted Aluminum, 780mm Width, 28mm Rise, 5? Up, 9? Back
- Představec: Marin 3D Forged Alloy, 35mm
- Gripy: Marin Single Clamp Locking
- Hlavové složení: FSA Orbit 40 No.42 ACB
- Sedlovka: X Fusion Manic, Regular = 150mm Travel, Grande = 170mm Travel
- Sedlo: Marin Speed Concept
Geometrie

Unboxing
Jako vždy, po rozbalení z krabice putuje kolo rovnou do stojanu.Sestavování kola zahájíme montáží vidlice Marzocchi Z1 se zdvihem 140 mm a následným nasazením 780 mm širokých řídítek.
U tohoto typu kola nesmí chybět teleskopická sedlovka, v tomto případě X Fusion Manic, se zdvihy 150 mm, resp. 170 mm, podle velikosti rámu.
Dalším krokem je osazení brzd a přehazovačky a jejich seřízení. Co se týká brzd, jde o 4pístkové Shimano BR-MT420, vepředu má El Roy 203 mm kotouč, vzadu najdeme průměr 180 mm.
Vzhledem k ocelovému rámu a určení kola nás jeho váha nepřekvapí. 15,53 kg ve velikosti M bez pedálů potvrzuje jeho plánované enduro využití.
Složené kolo v modré barvě v kombinaci s oranžovou vidlicí je nepřehlédnutelné.

O pohon se u tohoto modelu stará sada Shimano Deore, kolo je osazeno 12rychlostní kazetou s rozsahem 10-51T v kombinaci s 32T převodníkem.
El Roy je dodáván s plášti Maxxis Assegai v šířce 2,5“, které by vás v terénu neměly nechat na holičkách.

Marin El Roy je ocelový stroj připravený zdolat jakýkoli trail, určitě si s ním můžete užít i dovádění v bikeparku. Díky rozsahu převodů se ale nebudete trápit ani při výjezdech a výrazná barevná kombinace rámu a vidlice zajistí, že vás nikdo nepřehlédne.

Kolo najdete u nás v MTBIKER e-shopu za cenu 69 999 Kč. Pokud je aktuálně nedostupné, můžete si ho přidat do wishlistu.
Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře