
Test: Shotgun Bike Tow Rope - do kopců bez limitu
Jestli vaše děti pod kopcem řeknou: "Hurá, zase kopec" a zmizí před vámi, můžete slavit a článek překliknout dál. V opačném případě si uvařte kafe a udělejte si pět minut času na čtení, třeba se vám to bude hodit.
Sdílená radost = dvojnásobná radost
Většina rodičů - cyklistů při společných vyjížďkách se svými ratolestmi volí méně náročné trasy. Pochopitelně. Nikdo z nás nechce dětem první cyklistické zážitky znepříjemnit. A tak jezdíme po cyklostezkách, hřištích, kolem vodních toků, jednoduše hledáme rovinky, placky nebo minimální převýšení. Přitom všichni víme, jaké to je, když se nám po úmorném stoupání odkryje ten dechberoucí výhled do okolní krajiny.Známe ten pocit, když potíme krev v nekonečném kopci, který svým sklonem připomíná lehce nakloněnou výtahovou šachtu, a na konci, když staneme na jeho vrcholu, nás zaplaví vlna štěstí a my si uvědomíme, že ta dřina je odměněna nezapomenutelným zážitkem, který se nám vryje do paměti a už nikdy se nesmaže. A co teprve kdyby nás doprovodili naši nejmenší cyklisté a my jsme se mohli o tu radost podělit. Vlastně podělit ani tak ne, takže beru zpět - přece jen - sdílená radost = dvojnásobná radost.
Shotgun Bike Tow Rope - balení určené pro děti
Existuje mnoho způsobů, jak dětem pomoci do kopce. Můžeme je tlačit jednou rukou, táhnout autolanem, starou duší. Alternativu, jak něco nahradit, najdeme snad v každé oblasti. Ale pak tady máme pomocníka přímo stvořeného pro tento džob. Pružné lano, které si poradí s hmotností až 225 kg. Má vymyšlené uchycení, aby montáž byla co nejjednodušší. Dodává se s praktickou ledvinkou s líbivým dětským motivem, která slouží pro převoz a disponuje navíc kapsou na malou svačinku nebo telefon. Ledvinka je nepromokavá, takže v případě deště telefon ochrání. V balení jsou pak ještě přiloženy hezké samolepky, které děti hned zaujmou a minimálně rám nebo helmu si jimi vyzdobí.Pro úplnost dodávám, že lano se prodává i samostatně, tedy bez ledvinky.

Technické údaje
Lano
- 1,7 m nenataženo – 3,3 m nataženo (polyester)
- černá slitinová karabina a růžový paracord (5 mm)
- nosnost 225 kg (jednotná velikost pro všechny)
- hmotnost: 0,25 kg
Ledvinka
- nastavitelný pás: 38 cm - 110 cm
- délka x šířka x výška: 225 mm x 80 mm x 100 mm
- materiál: polyester s PVC fólií na vnější straně
- hmotnost: 0,20 kg
Praktické zkušenosti
Jedna z výhod tohoto lana, oproti jiným "domácím" způsobům typu autolano nebo vodítko na psa, je v jeho pružnosti.Na e-biku můžu fungovat jako lanovka.Lano velmi rychle reaguje na změnu, čímž zajišťuje plynulost pohybu. V podstatě nehrozí vytrhnutí řídítek z rukou dítěte nebo nepříjemné škubání při každé změně rychlosti. Samozřejmě chce vše trochu cviku, když rodič pořádně šlápne do pedálů a lano je téměř napnuté, tak se trhnutí objeví.
Upevnění na dětské kolo je možné dvěma způsoby. Buď zaháknutím paracordu přímo na horní část představce, nebo smyčkou kolem představce, upevněnou do karabiny.
Mně vyhovuje pouhé zaháknutí za představec, už jen kvůli rychlosti "montáže". Nechci se zdržovat s nějakým namotáváním, nedávám to tam na pořád. Vždy se jedná o minuty, kdy syna táhnu. Navíc občas i v kopci nabere síly a pak zase chvilku jede za své. Demontáž a uložení zpátky do ledvinky je tak v řádu sekund. Díky jednoduchosti a skladnosti není problém klidně rozbalit a sbalit několikrát v jednom kopci.
Uchycení na tažném kole pak probíhá jednoduchým zaháknutím za sedlo. Mohlo by se zdát, že bude popruh na sedle zavazet nebo tlačit, ale není to nic, co by nějak výrazně snižovalo komfort nebo co by nešlo těch pár minut vydržet.
Rozhodně je dobré dětem říct, že není úplně vhodné v kopci brzdit (nežádá-li si to situace), protože pak to budeme my, kdo bude pod kopcem obracet oči v sloup a říkat: "Už zase kopec".
Kde všude vidím využití? Proč se může hodit?
Začnu z druhé strany. Na silnicích, kde je silný provoz, bych si lano nedovolil použít. Snad není třeba dlouze rozepisovat proč. To je ale tak jediný případ. Jinak vidím spoustu situací, kdy se lano může hodit.V první řadě je to omílané tažení prcka do kopce. "Proč, ať si mákne", může někdo namítnout. Dovolím si nesouhlasit. Pokud chci na celodenní výlet a bydlím třeba v údolí, tak dítě bude mít po chuti už v prvním kopci za domem. Když mu lehce pomůžu, bude to pro něj zábava a vydrží delší čas, a tím pádem i větší vzdálenost.
Nebo naopak, když neodhadneme síly, můžu ho dotáhnout domů. Na e-biku můžu fungovat jako lanovka. Vytáhnu ho na kopec, který si může sjet hned několikrát. Pak mě napadá srovnání sil. Brácha jezdí na e-biku, já na gravelu, vyrazíme spolu a v kopci mi může lehce pomoct. Nejde o lenost, není nutno za vším vidět hned trénink. Mnohdy jde o zábavu, a když na mě nebude e-biker na kopci deset minut čekat, bude to lepší pro obě strany. Stejně tak můžu v kopci pomoci například ženě, která cyklistiku pěstuje sporadicky a spíše jen kvůli mně. Tak aby ji to brzy nepřešlo.
Mně se například lano hodilo i při přechodu z jedné velikosti kola na druhou. Syn se rychle vytáhl a 20” už na něj byla malá. Vzhledem k rychlosti, jakou roste, jsem se rozhodl přeskočit 24” a pořídil 26” s nejmenším možným rámem. A protože na hmotnosti (a tedy na síle) nenabral tak jako na výšce, je na něj kolo ještě těžké, a proto mu rád v náročnějších stoupáních pomůžu.
Možností a důvodů je skutečně spousta.
Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře