
Představení: TRANCE X ADVANCED E+ ELITE - nejlehčí E-MTB od Giantu
Motor SyncDrive Pro a průlomová technologie baterie přinášejí plnohodnotný trailový zážitek při výrazně nižší hmotnosti.
Giant, přední světová značka vysoce kvalitních jízdních kol a cyklistického vybavení, představil nový Trance X Advanced E+ Elite, své dosud nejlehčí celoodpružené E-MTB. Toto kolo využívá zcela nový bateriový systém EnergyPak, díky němuž se jeho hmotnost snížila o celé 4 kg oproti předchozí generaci, a je tak nejlehčím celoodpruženým E-MTB s takto výkonným motorem na světě.
Nižší celková hmotnost v kombinaci s plně výkonným systémem motoru SyncDrive Pro, který poskytuje podporu šlapání 85 Nm, znamená, že jezdci mohou útočit na nejnáročnější stoupání a technický terén s větší hbitostí, kontrolou i jistotou.

Kromě motoru a elektroniky je Trance X Advanced E+ Elite vybaven osvědčeným zadním odpružením Maestro se 140 mm zdvihu zadní stavby pro plynulé i snadné ovládání i v náročném trailovém terénu. Díky odpružené vidlici se zdvihem 150 mm a kombinaci velikosti kol - větší 29palcové přední kolo pro stabilitu a 27,5palcové zadní kolo pro hbitost na trailu - jde o ideální kombinaci, která umně vyvažuje hravost s citlivou odezvou a přesným ovládáním na trailech.
Celokarbonový rámový set má flip-chip umístěný na zadním stavbě, který jezdci umožňuje rychle změnit geometrii rámu a upravit jízdní vlastnosti kola tak, aby vyhovovaly jeho stylu jízdy a terénu.
Nižší hmotnost
Ať už zdoláváte strmé singletracky, zrychlujete na rychlých a plynulých trailech, nebo se pouštíte do náročného technického terénu, poměr výkonu a hmotnosti hraje zásadní roli v tom, jak E-MTB funguje. To je hlavní faktor, který stál za konstrukcí a vývojem modelu Trance X Advanced E+ Elite. Vlajkový model Trance X Advanced E+ Elite 0 váží 18,8 kg, což je o 4 kg méně než model Trance X Advanced E+ předchozí generace.Zatímco většina lehkých E-MTB má snížený výkon motoru, který je omezen menšími bateriemi, aby bylo dosaženo nižší celkové hmotnosti, Trance X Advanced E+ Elite je vybaven novou technologií bateriových článků, která byla vyvinuta speciálně pro použití na elektrokole.
EnergyPak 400, který byl vyvinut společně s firmou Panasonic a váží pouhých 2,3 kg, využívá články s větším objemem, které umožňují mít plnohodnotný motor s baterií o poloviční hmotnosti oproti předchozím generacím. Tvar motoru je také optimalizován pro spolupráci s osvědčeným systémem zadního odpružení Giant Maestro, stejným nastavením, s nímž Josh Carlson z továrního týmu Giant Off-Road Team získal několik národních šampionátů a pódií v EWS-E.

Jádrem tohoto nového bateriového systému, prvního na světě vytvořeného speciálně pro elektrokola, je nový typ článků 22700. Používá celkem 20 článků, tedy stejně jako většina lehkých elektrokol, ale tyto větší články mají vyšší vybíjecí proud. Jejich jedinečný tvar a chemické složení jsou navrženy tak, aby zajistily lepší chlazení, což znamená menší zatížení systému a delší životnost.
Rámová sada a komponenty modelu Trance X Advanced E+ Elite jsou rovněž navrženy tak, aby minimalizovaly hmotnost, aniž by byla snížena tuhost, pevnost a odolnost. Od celokompozitové rámové sady, která je vyrobena z materiálu Advanced Composite, až po inovativní integrovaná řidítka Contact SLR Trail, jsou všechny komponenty modelu Trance X Advanced E+ Elite optimalizovány pro nízkou hmotnost.
Pokročilé ovládání
Vybrané modely řady Trance X Advanced E+ Elite jsou vybaveny zcela novými integrovanými řidítky Contact SLR Trail, která nabízí nastavitelnost, poddajnost, nízkou hmotnost a čistý, jednoduchý design. Přitom váží pouhých 255 gramů a mají všechny výhody jednodílné konstrukce, avšak s možnost běžného nastavení. Jezdci si mohou nastavit požadovanou délku představce (40/45/50 mm) a otáčením řidítek dosáhnout požadovaného úhlu.
Patentované uspořádání karbonových vláken a tenčí profil v blízkosti středu řidítek zvyšují poddajnost. To pomáhá pohlcovat nárazy a vibrace a zlepšuje pohodlí rukou v náročném terénu. Kabely jsou vedeny skrz hlavové složení, což zajišťuje čistý vzhled. Volný port v rámu poskytuje možnost přidat v budoucnu příslušenství, například světla.
Na modelu Trance X Advanced E+ Elite jsou dvě ovládací centra. Prvním je tlačítko RideControl Go, které je elegantně integrováno do horní rámové trubky a umožňuje jezdci rychle a snadno zapnout a vypnout napájení a přepínat mezi režimy napájení. Barevné LED kontrolky indikují aktuální stav baterie a režim podpory.
Druhá řídicí jednotka, RideControl Ergo 3, je integrována do rukojetí řidítek. Gripy, které jsou součástí modelu Trance X Advanced E+ Elite, jsou přizpůsobeny velikosti a zúženy pro ergonomické pohodlí. (Ovládací jednotky lze použít i s jakýmikoliv náhradními gripy.) Každý ovladač má tři tlačítka, která lze nastavit podle osobních preferencí. Dálkový ovladač lze namontovat na obě strany řidítek, přičemž je možné přidat druhý ovladač Ergo 3 a mít tlačítka na obou stranách řidítek pro ovládání funkcí, jako je režim asistence při chůzi nebo světla.
Kromě těchto palubních ovladačů lze úpravy provádět také pomocí aplikace RideControl, která jezdci poskytuje možnost přizpůsobit výkon motoru svým individuálním potřebám.
Více výkonu
Druhá generace motoru SyncDrive Pro je nejvýkonnějším motorem v nabídce elektrokol Giant. Díky točivému momentu 85 Nm a 400 % poměru podpory poskytuje dynamický zážitek z jízdy ve všech typech terénu. Ať už šlapete do dlouhých stoupání, nebo používáte krátké dávky výkonu při nízkých rychlostech v technickém terénu, získáte okamžitou odezvu, působící plynule a přirozeně.Motor, který je optimalizovaný pro Trance X Advanced E+ Elite, váží pouhých 2,7 kg a je vybaven automatickým adaptivním režimem podpory nazvaným technologie Smart Assist, který pomocí šesti senzorů určuje přesné množství výkonu potřebného při jízdě v proměnlivém terénu. Funkce Smart Assist také maximalizuje účinnost baterie, protože poskytuje přesnou a účinnou úroveň podpory, takže pomáhá jezdci šetřit energii.

Trance X Advanced E+ Elite nabízí také pokročilé možnosti ladění motoru prostřednictvím aplikace RideControl. Nyní si můžete zvolit maximální úroveň točivého momentu pro každý z pěti režimů podpory. Jezdci tak mají možnost přizpůsobit výkon motoru svým individuálním potřebám. Můžete si například zvolit menší točivý moment pro jízdu v nižších režimech podpory a maximální točivý moment ve vyšších režimech podpory. To vám umožní prodloužit dojezd i při zachování maximálního výkonu.
Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře