
Představení: Kellys Theos F100 - Nejlehčí plně výkonný e-bike
Kellys představil své nejlehčí, plně výkonné elektrokolo s 825 Wh baterií, 85 Nm motorem Shimano a hmotností jen 20,6 kg. Bude nejlehčím elektrokolem na světě?
Filozofie skrytá za vývojem
Existuje několik způsobů, jak odlehčit e-bike. Protože je baterie nejtěžším komponentem elektrokola, je nejsnazším způsobem jednoduše snížit kapacitu baterie, aby se snížila celková hmotnost. To má však za následek slabý dojezd, protože silný a energeticky náročný motor by velmi rychle spotřeboval všechnu energii.Aby se dosáhlo alespoň přijatelného dojezdu, některé firmy snižují točivý moment na méně newtonmetrů, výsledkem je ale nakonec jen málo výkonné elektrokolo se slabým motorem a malou baterií.
Proto v KELLYSu zvolili úplně jinou strategii. Pustili se do vývoje nejlehčího plnohodnotného elektrokola se silným motorem a vysokokapacitní baterií, protože právě to jsou prvky, které vytvářejí skutečný zážitek z jízdy na e-biku. Plný výkon pro maximální požitek při stoupání a dlouhý dojezd pro víc kilometrů a víc zábavy.
Úplně nový ultralehký e-rám
Na vytvoření nejlehčího enduro e-kola potřebovali v KELLYSu vyrobit i nejlehčí základ, tedy rám. Vyvinuli úplně novou verzi rámu THEOS série F, orientovanou na nižší hmotnost, ale při zachování vysoké pevnosti rámu. Ten je kompletně vyrobený v Evropské unii s použitím nové karbon-aramidové kompozitní struktury, kterou designéři vyvinuli ve spolupráci s výzkumným a vývojovým oddělením známého výrobce supersportovních automobilů.
Baterie s nejvyšší energetickou hustotou na trhu
Samotný nový rám Theos 100, doplňuje nová generace baterie KELLYS RE-CHARGE K1. Mohutná kapacita 825 Wh (23 Ah) a nízká hmotnost jen 3,9 kilogramu dosahuje nejvyšší hustotu energie na kilogram ze všech elektrokol na světe. Její poměr kapacity a hmotnosti dosahuje bezkonkurenčních 211 Wh/kg (Wh na kilogram hmotnosti baterie).
Stejně jako ostatní e-kola THEOS série F, i F100 využívá výsuvný bateriový systém. Toto řešení umožňuje vytáhnout baterii jednoduchým způsobem ze spodní rámové trubky (vymontuje se jen jeden 6 mm šroub), přičemž struktura rámu zůstává neporušená. Při navrhování rámu nebyla obětována žádná z mechanických vlastností.
Ve stěně spodní rámové trubky nebylo potřeba dělat žádný extrakční otvor, který by drasticky snížil celkovou tuhost rámu. Rám THEOS série F je tedy o mnoho pevnější a díky tomu i bezpečnější, přitom vám ale poskytne lepší zážitek z jízdy v terénu.

Motor, kterým je F100-ka poháněna, je nejnovější plně magnéziovou pohonnou jednotkou od výrobce Shimano s točivým momentem 85 Nm. Doplňuje tak vizi elektrokola nové generace.

Nová geometrie i systém pružení
O odpružení se stará nejnověji čtyřčepové zavěšení zadní stavby s virtuálním bodem otáčení z vývojářské dílny Kellys s názvem „ThinkLink". Zachovává si všechny výhody, jako je citlivost, nezávislost na brzdách a hnacím ústrojí a pracuje bez nepříjemných zpětných nárazů od pedálů. Díky hlavnímu virtuálnímu čepu systému „ThinkLink", který je umístěn u středu středového složení si řetěz zachovává konstantní délku v celém rozsahu pružení.Toto nové elektrokolo využívá progresivní enduro geometrii se zdvihem 150 mm vepředu a 140 mm vzadu. Uspořádání kol „mullet“, tedy s 29” předním a 27,5” zadním kolem dodají Kellysu Theos F100 o mnoho lepší ovladatelnost a rychlost, ať už je terén jakýkoli.
Na představení tohoto kola se můžete podívat v předcházejícím videu, kde se kromě detailů samotného Kellys Theos F 100 dozvíte i o nových hliníkových modelech Theos R, postavených na nové hliníkové platformě.
Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře