
Unboxing: Marin Kentfield 1 - „retrobike“ v moderním hávu
Tentokrát si trochu odpočineme od zdvihů a výkonů a místo toho se podíváme na „klasiku,“ se kterou můžete vyrazit ať už na kávu do města nebo na cyklostezku.
Jednoduchost a styl tohoto hliníkového rámu má rozhodně něco do sebe. Kolo poskytuje vzpřímený a pohodlný posed, který těží z kombinace geometrie horských a gravel jízdních kol. Pro minimální údržbu disponuje vnitřním vedením kabeláže a ocelovou pevnou vidlicí. Hlavní doménou tohoto kola je dostupnost, čemuž nasvědčují i použité komponenty a osazení. Jednoduchý a trvanlivý pohon Shimano 1x7 doplňují mechanické kotoučové brzdy. Vyrábí se ve 4 velikostech, my se v dnešním unboxingu podíváme na „M-ko“.Specifikace
- Rám: Series 1 City + Sport, 6061 hliníková slitina, rozměr kol: 700C, Step Through design, úchyty na blatník a nosič
- Vidlice: ocelová, Moto Blade, úchyt na kotoučovou brzdu, úchyty na blatník a nosič
- Ráfky: Marin, dvoustěnné, hliníkové, určené pro kotoučové brzdy
- Náboje: kovaný hliník, 32 děr, kotoučové
- Špice: 14g, nerezové
- Pláště: Vee Tire, GPVee, rozměr: 700x40C, drátěná patka, ochrana běhounu proti defektům, vhodné i do smíšeného terénu
- Přehazovačka: Shimano Tourney 7rychlostní
- Řazení: Shimano Altus 7rychlostní, RapidFire páčka
- Kliky: kované, hliníkové, převodník: 38 zubů, ocelový, s krytem
- Středové složení: utěsněné, čtyřhran
- Řetěz: KMC Z8
- Kazeta: SunRace 7rychlostní, rozsah: 11-34 zubů
- Brzdy: Tektro, mechanické, kotoučové, kompatibilní s plotýnkami Shimano, Kotouče: 160/160 mm
- Řídítka: Marin, hliníková, šířka: 740 mm, zdvih: 30 mm, 12° zahnutí k jezdci
- Představec: Marin, hliníkový, průměr: 31,8 mm
- Gripy: Marin Adventure
- Hlavové složení: FSA 888, bezzávitové
- Sedlovka: Marin, hliníková, průměr: 27,2 mm
- Sedlo: Marin Adventure Plush
- Pedály: Commute, platformové
Geometrie

Unboxing
Kentfield přichází v krabici s jasným odkazem „Made for fun“, kterým se kalifornský výrobce Marin řídí. Vše je důkladně zabaleno a chráněno proti poškození během transportu a manipulace.Samotné „osvobození“ rámu z ochranného materiálu zabere nemalý čas.
Po odbalení rámu se můžeme pustit do montáže a začneme kokpitem. Do 45 mm dlouhého představce Marin uchytíme stejnojmenná řídítka s „cross-country“ šířkou 740 mm. Většina komponentů, kromě pohonu a brzd, je v režii výrobce, což šetří náklady a případné problémy s dostupností.
V dalším a zároveň posledním kroku montáže osadíme přední kolo. Povolíme brzdový třmen, uložíme osu kola do vidlice a pomocí rychloupínáku jej dotáhneme. Následně vystředíme třmen, aby brzdový kotouč při jízdě neškrtal.
Správně poskládané kolo zvážíme. Hmotnost pro velikost M je 12,63 kg.

Kentfield 1 od Marinu máme v unboxingu v pěkné světle zelené metalíze. Na rámu najdeme pouze decentní nápisy jako název výrobce na spodní trubce a modelu na horní rámové trubce, které doplňuje stříbrný znak výrobce na hlavové trubce. Pevná vidlice je v lesklé černé barvě, což ladí se zbytkem komponentů s výjimkou gripů. Ty svou béžovou barvou osvěžují celkový dojem a barevně sekundují pláštům Veet Tire s retro bočnicí.
Pokud se ptáte, proč je vidlice pevná a ocelová, ne například hliníková, je to z důvodu vlastností oceli. Je pružnější a poddajnější než hliník, čímž lépe zpracovává nerovnosti a tlumí vibrace i přes vyšší hmotnost. Disponuje také možností uchycení příslušenství, jako jsou blatníky nebo nosič. To platí i pro samotný rám.

Výše zmíněné pláště Vee Tire GPVee mají rozměry 700x40C. Určeny jsou do smíšeného terénu, zvládnou tedy i polní a zpevněné cesty. Obuté jsou na hliníkových kolech, jak jinak – v režii značky Marin.

S koly úzce souvisí také brzdový systém. Kentfield 1 je vybaven mechanickými kotoučovými brzdami Tektro se 160 mm kotouči vpředu i vzadu.
Řazení dodal japonský koncern Shimano, konkrétně jde o sedmirychlostní komponenty ze sady Altus a Tourney. Doplňuje je kazeta Sunrace s rozsahem 11 - 34 zubů a kliky osazené 38zubovým ocelovým převodníkem s ochranným krytem proti zachycení či zašpinění kalhot.
Sedlo, sedlovka i gripy patří k produktům, které dodává samotný výrobce. Jejich hlavním parametrem u tohoto typu kola je pohodlí.

Kentfield je předměstí San Francisca, které disponuje hustou sítí městských cyklostezek, ale je také tou zelenější částí tohoto amerického města. Přesně to vystihuje i toto kolo Marin se jménem Kentfield 1. Je určeno pro každodenní jízdu městem, ať už do práce, nebo na kávu s přáteli. Rozhodnete-li se však zkrátit si nebo prodloužit cestu parkem, lesem nebo polní cestou, směle do toho. Kentfield se vyrábí i ve verzi se sníženou horní rámovou trubkou, vhodný pro dámy nebo ty z vás, kterým se lépe nastupuje přes rám. Doporučená cena tohoto kola je 13 599 Kč. Najdete ho na MTBIKER eshopu.