
Unboxing: Titici ALL-IN - i hliník může být exkluzivní
Hledáš něco, co nemají všichni, něco, s čím se neztratíš v davu? Pokud máš rád ruční práci a ceníš si netuctového přístupu k technologiím, podívej se na tento gravel.
Italská značka Titici přináší ve spolupráci s výrobcem hliníkových trubek Dedacciai ručně svařovaný gravelový rám s vnitřním vedením kabeláže. Je doplněn karbonovou vidlicí vlastní konstrukce. Řadicí bowdeny 11rychlostního pohonu a hydraulické hadice brzd jsou integrovány přímo do představce.Model ALL-IN je určen pro jízdu po zpevněných i nezpevněných cestách. Vyrábí se ve velikostech S, M, L a XL, nám se do unboxingu dostala velikost L a nyní se podíváme na detaily jeho výbavy.
Specifikace
- Rám: Dedacciai Custom DB slitina, dvakrát zeslabovaný
- Vidlice: Titici Gravel Disk Full Carbon ACR, celokarbonová
- Řazení: SRAM Apex 1
- Přehazovačka: SRAM Apex 1, 11rychlostní
- Kazeta: SRAM PG-1130, rozsah 11 - 42 zubů
- Řetěz: SRAM PC-1110
- Kliky: SRAM Apex 1 GXP, délka 170 mm, převodník 42 zubů
- Brzdy: SRAM Apex 1
- Kola: Fulcrum Rapid Red 900, bezdušová
- Pláště: Pirelli Cinturato Gravel RC Classic, rozměr 700x40C
- Sedlovka: Deda Elementi ZERO, průměr 31,6 mm
- Sedlo: Selle Italia NOVUS EVO BOOST TI316, titanové ližiny
- Představec: Deda Elementi SuperBox, délka 100 mm
- Řídítka: Deda Elementi GRAVEL100, šířka 420 mm
- Omotávka: Deda Elementi
Geometrie


Unboxing
Z krabice opatrně vyjmeme dobře chráněný rám a hned jej uchytíme do montážního stojanu. Odbalování pěnové ochrany budeme provádět postupně, jak budeme procházet jednotlivé montážní úkony. Příště to už snad bude recyklovaný materiál…
Kokpit je tentokrát poskládaný a nasazený na krku vidlice. Ve velikosti L má šířku 420 mm, je doplněn koženou omotávkou Selle Italia. V původní specifikaci figurovala klasická EVA omotávka od výrobce Deda Elementi.
Řídítka i představec jsou však od zmíněného výrobce. Ten má společnou minulost právě s výrobcem trubek pro kola Dedacciai. Totiž Deda Elementi byla součástí společnosti Dedacciai, než se v roce 1999 osamostatnila, aby mohla svou vášeň pro cyklistiku dále rozvíjet. Tento rozvoj vyústil například i do představce SuperBox o délce 100 mm, který umožňuje vést kabeláž vnitřkem.

Přesuneme se k sedlové trubce, kam upevníme sedlovku Deda Elemeti ZERO o průměru 31,6 mm. Nelze nezmínit to, jak sedlo Selle Italia Novus EVO s nubukovým potahem ladí s omotávkou. Podíváme se na to ještě blíže, až bude ALL-IN poskládaný.
V dalších krocích se pustíme do montáže kol. U zadního kola tomu předchází ještě montáž přehazovačky. Potom pomocí pevné osy upevníme zadní kolo a totéž uděláme i vpředu.
Pokud mají Italové pro něco skutečně cit, je to design. Omotávku a sedlo jsme již zmínili, ale i zbytek kola stojí za to. Hnědý rám, označený jako „Chocolatte“, vkusně doplňují pláště Pirelli Cinturato s hnědou bočnicí. Kontrastem je pak černá vidlice a do černa laděné komponenty. Gravelu tento typ zemitých barev skutečně sedí a design patří z našeho pohledu jednoznačně mezi ty povedené. Celkovému dobrému dojmu přispívá i „uklizená“ kabeláž.

Načrtli jsme už obutí v retro stylu. Pláště Cinturato Gravel RC s bočnicí Classic mají rozměry 700x40C, což je zároveň i maximální doporučený rozměr plášťů pro toto kolo. Jsou obuty na kolech Fulcrum Rapid Red 900 DB s vnitřní šířkou ráfku 22 mm. Kola byla vyvinuta cíleně pro gravel kola, čemuž odpovídá jejich odolnost a lze je použít i jako bezdušová.
Pohon kola tvoří jednopřevodníková sada SRAM Apex 1. Rozměníme-li to na drobné, skládá se z kazety SRAM PG-1130 s rozsahem 11 - 42 zubů, klik o délce 170 mm (pro velikost L) a 42zubového převodníku. Spojuje je řetěz SRAM PC-1110, který přesouvá nahoru-dolů šaltr SRAM Apex 1. Ze stejnojmenné sady jsou také hydraulické brzdy spolupracující se 160 mm brzdovými kotouči SRAM Centerline o průměru 160 mm vpředu i vzadu.
Karbonová vidlice pochází z inženýrských návrhů výrobce Titici, který karbon v různých podobách zpracovává vlastním způsobem s pomalu polymerující pryskyřicí. Pryskyřice tak získává dost času na dostatečné nasycení karbonových vláken a pracovníci dost času na precizní položení vrstev do formy. Karbonová vidlice Titici Gravel Disk Full Carbon ACR umožňuje díky přítomnosti úchytů montáž nosičů na zavazadla, což se jistě hodí, rozhodnete-li se vyrazit za několikadenním dobrodružstvím.

Určitě vás zajímá i hmotnost tohoto gravelového kola. Bez pedálů ve velikosti L je to 10,21 kg.

Fotogalerie
Titici ALL-IN ukazuje, že i hliníkové kolo může být lehké a vhodné například i na závody. To je totiž jedna z věcí, kterou tento italský výrobce dává do každého svého kola – závodního ducha. Vyraž na závod, trénuj nebo zkrátka jen tak jezdi.
Italský rukopis najdeš ve slitině trubek, ručním svařování, zpracování karbonu a v neposlední řadě také v designu. Doporučená cena kola je 89 599 Kč, najdeš ho v našem MTBIKER shopu.