Test: RAVEMEN FR300 - super vychytané světlo

Co udělat víc pro viditelnost v provozu? Jak se více zviditelnit zepředu? Chcete, aby o vás věděli protijedoucí řidiči? Aby vás viděli řidiči, když mrknou do zpětného zrcátka? Nebo se prostě cítit o trochu bezpečněji? Nechcete aby vám světlo na řidítkách trčelo a zavazelo?

Jestli Vás nějaká moje otázka přiměla k zamyšlení, tak se jako řešení jeví pořízení předního světla. A když už jezdíme ve dne, mělo by to být denní světlo. A jestli se někdo specializuje na osvětlení cyklistů, tak je to výrobce Ravemen. V jejich nabídce se od letoška nachází novinka - přední denní světlo FR300 navazující na dřívější úspěšný model FR160. A právě nový Ravemen FR300 si v dnešním testu představíme.

RAVEMEN FR300RAVEMEN FR300 test

Seznámení

Už na první pohled přitáhne pozornost křiklavě oranžové balení. V regále je nepřehlédnutelné. Po uchopení krabičky vidíme krásné černé světlo. Nevypadá vůbec špatně, ba naopak - ihned zaujme kvalitní zpracování. Už při prvním pohledu na světlo je vidět na horní straně základna adaptéru pro cyklopočítače Garmin nebo Wahoo. Boční strana krabičky obsahuje základní piktogramy o výrobku a na zadní straně už je kompletní info v angličtině.

RAVEMEN FR300RAVEMEN FR300 recenze

V krabičce je světlo přichyceno jako třeba cyklopočítač Garmin, vyjme se klasickým čtvrt otočením. Po vyjmutí z krabičky, držím pěkně zpracované světlo. Ze shora i zespodu jsou adaptéry pro připevnění k cyklonavigaci a držáku na řidítkách. Dále se v krabičce nachází poutko, náhradní adaptéry, dva kablíky a manuál.

Obsah balení:
  • Světlo Ravemen FR300
  • 1x Kabel USB-C x USB-C
  • 1x Kabel USB-C x Micro USB
  • 1x Bezpečnostní poutko
  • Náhradní adaptéry k navigaci (samec a samice)
  • Manuál/záruční karta

RAVEMEN FR300RAVEMEN FR300 skušenosti

Popis světla

Velikost 82 mm na 60 mm, výška 25,5 mm, váha jen 75g. Kompletně černé se zaoblenými rohy. Přistihl jsem se, že než světlo nasadím, párkrát palcem po zaoblení přejedu. Nahoře je kolébka adaptéru (samice) pro připojení navigace, zespodu adaptér (samec) pro připojení k držáku umístěném na řídítkách. Zezadu krytka nabíjecího portu USB-C, chráněná proti vniknutí vody gumovou záslepkou.

Na levé straně tlačítko ovládání. Na stejné straně je zdířka pro připevnění poutka k zajištění světla proti nechtěnému pádu. Vepředu se nachází vysoce účinný pás COB LED diod zasahující až na bok světla. Což přispívá k lepší viditelnosti při průjezdu křižovatkou.

RAVEMEN FR300RAVEMEN FR300 test

Montáž

Jak už jsem zmínil, klasický čtvrt obrat na držáky Garmin nebo Wahoo. Následně na vrchní část světla nasadit navigaci. Tohle řešení se mi líbí - co líbí, jsem nadšený, protože řidítka zůstanou čistá. Tohle uchycení je super vymyšleno. Při použití Garmin Edge 1030, není světlo vůbec vidět, je krásně schované za cyklocomputerem. Napadá mě, že se nabízí možnost světlo upevnit zespodu držáku, ale já tam mám uchycenou GoPro kameru.

RAVEMEN FR300 testRAVEMEN FR300
RAVEMEN FR300RAVEMEN FR300

První zapnutí

Gumové on/off tlačítko zároveň slouží i k ovládání režimů světla. Tlačítko je podsvětlené při zapnutí zelenou barvou a při nabíjení červenou. Opětovným stlačením se mění režimy svícení.

Světlo nabízí 6 režimů svícení. 3 režimy stálého svícení a 3 režimy blikání.
  • Mód 1 - Vysoký jas svícení - 200 lumenů - 4 hod
  • Mód 2 - Střední jas svícení - 100 lumenů - 7,5 hod
  • Mód 3 - Nízký jas svícení - 50 lumenů - 14,5 hod
  • Mód 4 - Varovné blikání - 300 lumenů - 9 hod
  • Mód 5 - Rychlé blikání - 100 lumenů - 12,5 hod
  • Mód 6 - Pomalé blikání - 100 lumenů - 24 hod
Světlo také disponuje funkcí automatického vypnutí. Ale musí se aktivovat. Což v praxi znamená, místo klasického sekundového zapnutí se tlačítko pro aktivaci musí déle držet, dokud světlo neproblikne. Pak už je funkce aktivní. Takže když zastavíme třeba na kafčo, nemusíme světlo vypínat tlačítkem. Samo se po dvou minutách vypne a opět se samo zapne při jakémkoliv pohybu.

Voděodolnost IPX6 dovoluje světlu použití i v silném dešti. Nevadí stříkající voda. Jen pozor na správně zatlačenou krytku nabíjení.

RAVEMEN FR300 recenzeRAVEMEN FR300 recenze

Jako plus vnímám nouzové využití světla jako powerbanky. Ale upozorňuji: je určeno jen pro dobití cyklonavigace. Nevím, jestli by trochu nabilo třeba telefon, ale zkoušet to nebudu. I výrobce varuje, že při poškození se záruka na tohle nevztahuje. Pro dobíjení je také potřeba s sebou vozit nabíjecí kablík.

RAVEMEN FR300RAVEMEN FR300

Testování a osobní zkušenost

Jak jen to shrnout? S čím dál větším provozem na silnicích jsem se chtěl cítit o trochu víc bezpečněji a denní světlo Ravemen FR300 se mi jevilo jako správná volba k mému zviditelnění.

Největší smysl v použití tohoto světla vidím ve městě. Při hustém provozu nebo i slabším, vždy je lepší dát o sobě vědět. V režimu varovného blikání, kdy je využito 300 lumenů, jsou mě ostatní účastníci silničního provozu, schopni (snad) lépe a dříve zaregistrovat.

svetlo RAVEMEN FR300

Stalo se mi, že jsem nedostal přednost na kruháči. Říkal jsem si: copak mě nevidí? Nebo při jízdě v cyklopruhu, určitě jsem viditelnější. Řidič to blikání lépe zaregistruje, ať už ve zpětném nebo bočním zrcátku. Také jízda na smíšené cyklostezce. Byť mám hlasitý ořech nebo na sebe upozorním hvízdáním (zvonek nemám), chodec mě se světlem dřív zaregistruje.

Viditelnější jsem určitě pro všechny, co jedou či jdou v protisměru. O hodně dřív jsou schopni zareagovat a neuskakovat na poslední chvíli, s tím že mě jaksi přehlédli. V tomto vidím velké plus světla.

RAVEMEN FR300RAVEMEN FR300 review

Použití za ranního rozbřesku nebo při večerním stmívání snad ani nebudu zmiňovat, to už beru jako samozřejmost. Jezdit neosvětlený je hazard se životem. Večer ve městě je použití světla taky OK. Když svítí lampy, není potřeba výkonného kuželu silného světla jako někde na silnici za městem.

O čem bych mohl polemizovat, je použití světla teď v létě. Při prosluněných vyjížďkách, není až tak vidět. Točil jsem se na video při jakémkoliv režimu a zkoumal jsem viditelnost blikání či svícení. V ostrém slunci je to takové jemné a až na krátkou vzdálenost je to lepší a viditelnější. Na jaře, podzim i zimě určitě používání světla doporučuji.

I za tmy světlo docela obstálo. Ale jeho primární funkcí je denní svícení.

RAVEMEN FR300RAVEMEN FR300 recenze

Plusy

  • mnohem lepší viditelnost cyklisty
  • automatická on/off funkce
  • voděodolnost IPX6
  • kompatibilita uchycení s cyklocomputery Garmin/Wahoo
  • uchycení v držáku cyklocomputeru
  • světlem lze nabíjet cyklocomputery Garmin/Wahoo
  • pás Led diod zasahující až do boku světla

Mínusy

  • denní svícení se může někomu zdát zbytečné

Technické specifikace

  • Rozměry světla: 82 mm x 60 mm x 25,5 mm
  • Hmotnost: 75 g
  • Dobíjecí lithium-polymer baterie 1200 mAh / 3,7 V
  • Pás COB LED diod
  • USB-C nabíjecí port

RAVEMEN FR300denni svetlo RAVEMEN FR300

Závěrem můžu jen konstatovat, že tohle světlo je vážně vychytaný kousek. Nejen, že denní svícení zvyšuje viditelnost cyklisty, ale je i perfektně vyřešeno jeho uchycení. Světlo bych s klidem zařadil do kategorie “musím mít”.
Zdroj fotografií: archiv autora
info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
Charonec 
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá
Podobné články
Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?
Dny se krátí, ale chuť jezdit je pořád. Je však potřeba to trošku vychytat a na cestu vidět. A taky být vidět. Co nás může zajímat při výběru světla nebo blikačky? Pár světel a rozdílů mezi nimi si ukážeme v tomto testu.
Zadní světlo RAVEMEN TR300 - nekompromisní výkon
Tohle monstrum v kompaktním balení nabídne nízkou váhu, velký výkon a dobrou výdrž. Díky tomu jsem měl mnohem větší pocit bezpečí než kdykoliv předtím.
Přední světlo RAVEMEN PR1200 - když jedna čočka nestačí
Hledáte světlo na ranní dojíždění do práce, noční vyjížďky, nebo snad na nějaký maraton? Do seznamu kandidátů pak určitě zařaďte RAVEMEN PR1200. Tenhle kousek totiž předvede solidní výkon za přiměřenou cenu.
Výběr z produktů
keyboard_arrow_up