
Vstupte do světa gravelu za dostupnou cenu - CTM KOYUK 1.0 (Unboxing)
Nejste si jisti, jestli vás gravel bude bavit? Chcete to zkusit a zároveň kolo použít na cestě či při dojíždění do práce? Určitě si prohlédněte kolo CTM KOYUK.
Odolný hliníkový rám je vybaven vnitřním vedením kabeláže a doplněn hliníkovou vidlicí. Pohon tvoří spolehlivý a téměř bezúdržbový systém Shimano Claris. Vybaven je mechanickými kotoučovými brzdami a plášti, které dobře „sviští“ po silnici i po štěrku. Vyrábí se ve čtyřech velikostech: 520, 540, 560 a 580. My jsme si poskládali 560, což je ekvivalent velikosti „L”.Specifikace
- Rám: hliníkový, slitina 6061, dvojitě zeslabované trubky
- Vidlice: hliníková
- Řazení: Shimano Claris R2000, 8rychlostní
- Přehazovačka: Shimano Claris R2000
- Přesmykač: Shimano Claris R2000
- Kazeta: Shimano CS-HG50, 8rychlostní, rozsah: 11-32 zubů
- Řetěz: Shimano HG71
- Kliky: Shimano Claris FC2000, převodníky: 50/34 zubů, délka: vel. S 520, 540 (170 mm), 560, 580, 600 (175 mm)
- Brzdy: Tektro MD-C31, brzdové kotouče: 160 mm
- Ráfky: Remerx G-DISC RX 5022, 32dírové
- Náboje: Novatec D981B-12 / D982TSE-X12-11S
- Pláště: WTB Riddler Comp, rozměr: 700x37C
- Sedlovka: CTM SPDC1, průměr: 27.2 mm, délka: 350 (vel. 520 a 540), 400 mm (vel. 560-600)
- Sedlo: Selle Royal
- Představec: CTM TDS-RD701, délka: 80 mm
- Řídítka: CTM X-Race, šířka: 440 mm
- Hlavové složení: FSA Orbit C40, ACB
- Středové složení: Shimano
Geometrie

Unboxing
Konečně jsem zjistil, co znamená zkratka CTM. A budete to vědět už i vy, protože je to na krabici napsané nemalými písmeny. Stačí si dát dohromady počáteční písmena. Obalové materiály by mohly být ekologičtějšího charakteru, ale účel ochrany splnily.Samotná montáž je jednoduchá a odstranění obalového a ochranného materiálu zabere v podstatě více času než samotná kompletace. Stačí nahodit řídítka s již nainstalovanou omotávkou, poté přední kolo pomocí pevné osy 12 x 100 mm a nakonec objímku sedlovky.

Vedle této rychlomontáže si stíhám prohlédnout pár detailů. Lesklý lak je magnetem na otisky prstů, takže pokud jsi pedant, měj s sebou hadřík na leštění. Trochu mě zamrzelo, že průchod hadic a lanek dovnitř rámu je vyřešen přímo přes hliník, s poměrně ostrou hranou. Nějaká plastová nebo pryžová průchodka by byla vhodnější.

Kolo zavěsíme na váhu. V této velikosti se hmotnost bez pedálů ustálila na hodnotě 11,86 kg.
CTM KOYUK 1.0 máme tím pádem poskládaný. Jeho doménou je zejména jednoduchost a dostupnost, čemuž je uzpůsobena i výbava. Barevné provedení je označeno jako „smaragdově zelená/černá” a je doplněno stříbrnými nápisy, kterých není zbytečně mnoho a celkový vzhled z našeho pohledu vkusně oživují.

Vezmu-li to od podlahy, tak KOYUK 1.0 stojí na kolech vypletených na nábojích Novatec a ráfcích Remerex GX600. Obutý je v pláštích WTB Riddler o šířce 37 mm, přičemž rám i vidlice v případě potřeby pojmou až 45 mm široké pláště.
Když jsme u kol, zmíníme i kotoučové brzdy, v tomto případě mechanické Tektro MD-C310. Spolupracují se 160 mm kotouči vpředu i vzadu.
Mechanické řazení poskytuje dohromady 16 převodů, tedy dva převodníky vpředu a 8 pastorků vzadu. Řadící sada pochází od Shimana a má označení Claris R2000. Tvoří ji řadící a brzdové páčky v jednom, dvourychlostní přesmykač, 8rychlostní přehazovačka a kazeta s rozsahem 11-32 zubů. Celek doplňují kliky s převodníky 50 a 34 zubů, což dává jízdnímu kolu dostatečný rozsah převodů do kopců v terénu i na táhlé roviny po silnici. Kliky a kazeta jsou spojeny 8rychlostním řetězem z totožné komponentové sady.
Zbytek komponentů je zejména z dílny CTM. Řídítka CTM X-Race jsou široká 440 mm a s kolem jsou spojena představcem o délce 80 mm.
Pohodlí na cestách a necestách poskytne sedlo Selle Royal SRX o šířce 145 mm. Pevná sedlovka je opět v režii výrobce, ale rám umožňuje i použití teleskopické sedlovky s vnitřním vedením bowdenu.
A jaký by to byl gravel, kdyby neumožňoval upevnění dalšího příslušenství? (Úchyty najdete na zadní stavbě i na vidlici.) Je už jen na vás, jestli zvolíte tašky a kapsičky, nebo spíše blatníky a nosiče. Různé příslušenství na kola naleznete na našem MTBIKER eshopu.
Celkově je CTM KOYUK 1.0 povedený základ, jehož účelem je zejména posloužit. Je jedno, jestli si jej vyberete jako doplněk k jinému kolu, nebo jako pracovní nástroj pro tahání cyklovozíku, či dopravní prostředek pro dojíždění do práce. Přitom stále s přehledem zvládne i víkendové výjezdy po okolí či odpolední vyvětrání po cyklostezce. Také vám ukáže, jestli je gravel pro vás ten správný typ kola, resp. správné kolo pro jízdu v terénu a účel, který je vašemu srdci nejbližší.

Už na začátku jsme zmínili dostupnost. Maloobchodní cena je 29 999 Kč, avšak pokud již MTBIKER používáte déle, všimli jste si i našeho věrnostního systému. Právě s ním se můžete dostat i na ještě nižší cenu. Více informací naleznete v MTBIKER eshopu.
Využij služby MTBIKER – Bikefitting a doručení kola
V MTBIKER prodejně v Brně máme profesionální vybavení pro nastavování a optimalizaci posedu s názvem Bikefitting. Jedná se o službu, která na základě individuálních fyziologických daností každého jezdce určí správné nastavení posedu. V případě, že se rozhodneš využít této služby, detailní informace o způsobu objednání, druzích měření, cenách a slevách až do výše 100 % najdeš v sekci Bikefitting na tomto odkazu.Pokud si objednáš kolo na našem eshopu nebo osobně v prodejnách, je několik možností, jak ti může být doručeno. Jednou z nich je osobní odběr v prodejně v Brně s poskládáním a garančním servisem zdarma. Při ceně kola nad 25 500 Kč můžeš využít možnosti našeho bezplatného doručení k tobě domů. Více informací i o dalších formách doručení najdeš na tomto odkazu.