Blinduro léto: bikepark Bukovka naslepo

I když Blinduro léto proběhlo už před nějakou dobou, pojďme se za ním ohlédnout. Třeba vás nalákáme na podzimní kolo.

V krásném prostředí Orlických hor v horském resortu Bukovka se 15.-16.6. odehrálo další kolo seriálu Blinduro. Na Bukovce mimo jiné v letošním roce otevřeli nový bikepark s dvěma traily a sedačkovou lanovkou. Tu jsme na blinduru bohužel využít nemohli.

bikepark Bukovka naslepo, Blinduro 2024bikepark Bukovka naslepo, Blinduro 2024

Pro ty kteří Blinduro neznají, tyto závody jsou oproti klasickým enduro závodům unikátní v tom, že trasy nejsou předem známé a jedou se takzvaně na oči. Nejsou zde tréninkové dny ve kterých by si závodníci mohli předem projíždět tratě a vybírat ty nejrychlejší stopy.

Přijedete na start a od té doby vás celým dnem provází šipky v lese, které člověka navedou k jednotlivým rychlostním zkouškám. Čas přejezdů není časově omezen, takže člověk může na trase strávit klidně celý den. Závodí se ve dvou dnech a trasa má obvykle kolem 30 km, 1000 m převýšení a obsahuje 4 rychlostní zkoušky.

bikepark Bukovka naslepo, Blinduro 2024
Já osobně nejsem úplně soutěživý typ a klasické enduro závody mě moc nelákají. Ale Blinduro má za mě přátelskou atmosféru a hlavně vždycky přibudou nové traily, čerstvá hrabanka, kořínky, nic extrémně těžkého, prostě zábava. Za mě ideální příležitost domluvit se s partou kamarádů a strávit super víkend na kole. Trochu se vyhecovat a snažit se během jednotlivých erzet šlapat aspoň o trošku rychleji než při běžném víkendovém ježdění a nebo se jen tak projet a užít si to.

Na Bukovku jsme dojeli už v pátek, naštěstí jsme si s dostatečným předstihem zarezervovali velmi pěkné apartmány přímo pod areálem. Kdo to nestihl nebo nechtěl, měl možnost kempovat přímo na parkovišti areálu. Od osmé do desáté večerní probíhala registrace. Ve startovacím balíčku bohužel nic moc zajímavého nebylo – jedno magnesium, letáčky, nálepka a pak hlavně startovací číslo a čip. Tím jsme měli na sobotu všechno nachystáno a šli jsme grilovat.

Sobotní ráno bylo zahájeno rozpravou, a následně začínaly startovat jednotlivé skupiny složené obvykle z 20 závodníku vždy s 10 minutovým rozestupem. Naše skupina v sobotu startovala v 11:10. Trasa začínala stoupat po šotolinové cestě nahoru do skiareálu Bukovka.

Postupně jsme křižovali oficiální traily, až jsme vystoupali na hřeben, kde byl začátek první erzety. Ta nám dala na začátek pěkně zabrat, začátek byl pěkně kostrbavý s nepřehlednými switchbacky a než jsme se rozhýbali, celkem to bolelo. Druhá půlka byla více z kopce a to už bylo fajn.

bikepark Bukovka naslepo, Blinduro 2024

Chvilku jsme popadli dech a začali šlapat k RZ2. Ta byla úplně nová. Na záčátku byl celkem dlouhý šlapavý úsek, ale to už jsme naštěstí byli rozehřátí z předchozí RZ. Dvojka se poté začala svažovat a bylo to super. Po konci druhé RZ nás čekal dlouhý sjezd po asfaltu dolů až do Červené Vody, kde byla občerstvovačka. Doplnili jsme energii v podobě tyčinek, ovoce, gelíku a nesmělo chybět také moravské müsli = škvarky.

bikepark Bukovka naslepo, Blinduro 2024bikepark Bukovka naslepo, Blinduro 2024

Po cestě na RZ3 jsme míjeli hospodu, takže si někteří z nás odskočili ještě na jedno čerstvě orosené a mohli jsme opět vyrazit do kopce. Poslední dvě RZety byly zrecyklované z předchozích ročníků, ale stejně přibylo něco, co člověka dokázalo překvapit. 30 km, 1000 výškových metrů a první den byl tímto za námi. Večer měla ještě proběhnout promítačka, ale bohužel přišel déšť, tak byla zrušena.

bikepark Bukovka naslepo, Blinduro 2024
Ráno se naštěstí počasí umoudřilo, pršet přestalo a čekal nás opět pěkný den. Druhý den byl o něco kratší, ale za to nás čekaly hned 3 nové rychlostní zkoušky. V lese bylo po dešti vlhko, kořeny a kameny byly pěkně oslizlé a sem tam nějaká bahnitá kaluž. První dvě z nových RZ byly poměrně krátké a z kopce, občerstvovačka byla tentokrát až po 3. RZ, takže jsme na ni přijeli už poměrně unavení. A to jsme ještě nevěděli, co nás čeká.

Začátek v lese, switchbacky, slizké kořínky a pak to přišlo - nekonečně dlouhý šlapavý úsek do mírného kopce. Tady už jsem myslela, že se na to vykašlu, jak se trail opět stočil dolů, už jsem jen držela řidítka a snažila se dojet do konce.

V cíli jsme si všichni pěkně zanadávali a jeli na občerstvovačku. Poté nás čekal poslední výšlap na závěrečný trail vedoucí od vrchu až dolů. Dlouhá RZ dala po celém víkendu celkem zabrat, ale bylo to super. Tentokrát jen něco málo přes 20 km a 800 výškových metrů.

bikepark Bukovka naslepo, Blinduro 2024bikepark Bukovka naslepo, Blinduro 2024

Parádní víkend za námi a už teď se těšíme na další kolo - Blinduro Podzim. Ještě dřív nás ale čeká Gravel Blinduro - stejný závodní formát jen s jinými koly a jiným terénem. Nechme se tedy překvapit, co vše přinese.
Zdroj fotografií: archiv autorky, Patrik Procházka
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?

Gravel Blinduro

calendar_today 7. 9. 2024 - 8. 9. 2024
format_list_numbered 4. kolo - Blinduro
label Gravel
place Staré Město pod Landštejnem (Česká republika)

KacaDohnalova
clear
Proč se Ti článek nelíbí?